Monday, February 05, 2007

Frp: büyü ve büyücüler 2

Evet arkadaşlar, demiştik ki eğer içinizde var ise sizi büyücü yapalım. Peki bir büyücü olabilmek içn ne gerekir bunları bir saptamak lazım değil mi ama her önüne geleni büyücü yapsaydık halimiz ne olurdu .

Büyücü olmak istiyorum abi die gelen bir oyuncuda ne görürseler, Dmler o adamı büyücü yaparlar. Şinçik buna bir açıklık getirelim :

1- Bir kere oyuncu kardeşimizin hatırı sayılır bir oranda frp tecrübesi olmalıdır.
2- D&D kurallarını iyi bilmelidir.
3- Abuk sabuk isteklerle dm'in karşısına çıkmamalıdır ki; o adamda zeka kırıntısı olduğuna inanalım değil mi ama ( mesela abi ben sorcerer wizard olucam die gelmemelidir. Bizzat yaşadım bu estantaneyi bir oyunda .) Keza zeka ve büyü birbirleriyle bağlantılıdır özellikle wizard sınıfı karakterler için...
4- sonra herhangi bir frp kahramanına özenmemelidir bu sakıncalıdır çünkü özgün bir karakter yaratılmasını engeller , hayalgücünü sınırlar. Mesela benim karaterim raistlin'e (dragonlance) benzesin die kasmamalıdır oyuncu...
5- Kağıt kalemle haşır neşir olabilmelidir oyuncu. Malum büyü kitabını oluşturması beklenecektir kendisinden, gerçi sorcerer oynatıyorsa o zaman bu maddeyi boş verebiliriz.
6- Sonra başka karakter sınıflarıyla ilgilenmemelidir ki bu sınıfta gerçek anlamda uzmanlaşabilsin...

Şimdilik bu kadar bi ara devam ederiz :)

1 comment:

Kuntin said...

Sevgili Büyücüm, önceki yazından aklımda kalan birşeyle başlıyayım. Neden versiyon 3.5 bence gerçek ve eğlenceli F.R.P. hala 2. versiyonla oynanır.

Büyücü olmak ve büyücülüğün gerektirdikleri ile ilgili çok doğru, kısa ve öz yazmışsın.

12-13 yıllık F.R.P. geçmişimde bir kere olsun Büyücü olmaya çalışmadım. Zor bir karakterdir. Gerçi ben başka bir zor karakter seçtim ve yıllardır oynatıyorum. Hırsız; kimilerine göre gereksiz arkaplan oyuncusu olan bu karakter kadar keyifli bir karakter oynatmadım daha.

Yazılarını bekliyorum.